niedziela, 15 marca 2015

Fałszywe-fałszywe gołąbki

Przeglądałam ostatnio przepisy w internecie i chyba jakaś moda nastała na fałszywe gołąbki. Poniższy przepis to moja wersja fałszywych gołąbków, chociaż nie jestem pewna czy nie bliżej tej potrawie do fałszywego klopsa, a może to mój autorski prawdziwy przepis?

Składniki:
0,5 kg mielonego mięsa wołowego, chudego,
1 małą kapusta pekińska,
20 dkg ryżu,
1 cebula ,
1 jajko,
parę plasterków boczku pokrojonego w kostkę,
sól, pieprz, majeranek i inne przyprawy

Ugotowany ryż wymieszać z wszystkimi składnikami, oprócz boczku, doprawić do smaku solą, pieprzem, majerankiem. Dodałam też tymianek i oregano.
Masę wyłożyć do prostokątnej formy, "posypać" boczkiem i jeszcze do smaku papryką wędzoną.
Piec około godziny w 180 st.C.
Najlepiej zrobić tę potrawę wieczorem, żeby ostygła i "związała" się i podawać na obiad następnego dnia.
Dobre i na ciepło, i na zimno.



1 komentarz: